عنوان مقاله
به حداکثر رساندن ارزش مشتری از طریق خدمات مصرف کننده الکترونیکی سفارشی سازی انبوه
فهرست مطالب
چکیده
راهبرد و دستورالعمل استراتژیک برای خدمات مصرف کننده الکترونیکی
دروس سفارشی سازی انبوه
بکارگیری دروس برای خدمات مصرف کننده الکترونیکی
مبانی و توصیه ها
افکار نهایی
بخشی از مقاله
بکارگیری دروس برای خدمات مصرف کننده الکترونیکی
با ترسیم خط موازی بین تولید انبوه و خرده فروشی الکترونیکی (به عبارتی فروش آنلاین)، بین محرک های سفارشی سازی انبوه و خدمات سفارشی انبوه مصرف کننده الکترونیکی نیز می توان این کار را انجام داد. در مورد فروش آنلاین، نقش تولید گرا طراحی به کمک کامپیوتر به نقش فروش گرا حمایت از تصمیم اینترنتی تبدیل می شود که به مشتریان در تعریف محصولات یا خدمات سفارشی کمک می کند.
کلمات کلیدی:
Maximizing customer value via mass customized e-consumer services Richard T. Grenci ⁎, Charles A. Watts Boler School of Business, John Carroll University, University Heights, OH 44118, USA Abstract While the Internet provides an ideal marketplace for customized services, its strategic potential has yet to be fully realized. In particular, multi-seller (or “cross retail”) partnerships are the key to a largely unexploited Internet strategy for mass customizing bundles of goods or services as value-added solutions to individual customer needs. This article uses mass customization successes to advance cross retailing as a comprehensive strategy that frames current Web initiatives specifically in terms of customer value. Exploiting the strategy will necessitate an understanding of the enablers and dimensions of mass customized “e-consumer services” (i.e., e-tail services, as well as service-related consumer products, that are defined and sold via the Internet). The overall success of the broader Internet marketplace will be determined not just by industry-wide cooperation, but also by the development of rich standards that allow for the highly customized bundling of products. More importantly, service providers will be differentiated by their ability to employ powerful Web interfaces within a strategy that comprehensively supports and extends a customer-controlled customization process. © 2006 Kelley School of Business, Indiana University. All rights reserved.