عنوان مقاله
اثر اخلاق بر موفقیت بازار کار: مدارک و شواهدی از MBA
فهرست مطالب
مقدمه
داده
روش ها
بحث
نتایج
پیشنهادات
بخشی از مقاله
داده
GMAT تستی استاندارد است که هدف از طراحی آن ارزیابی مهارتهای ادراکی
دانشجویان و احتمال عملکرد موفق در دانشکده اقتصاد می باشد و لازمه پذیرش
در اکثر برنامه های MBA می باشد. نظر سنجی که GMAC اسپانسر آن می باشد در
چهار موج اجرا گردید.
نظرسنجی سئوالاتی در مورد ویژگیهایی از قبیل سطح تحصیلات، تجربه بازار
کار، ترکیب خانواده و درآمد مطرح می کند. مرتبط ترین مسئله با مطالعه حاضر
اینست که نظرسنجی اول از افراد می خواهد خود را از لحاظ تعدادی ویژگی یا
مهارت وابسته به موفقیت در دنیای اقتصاد رتبه بندی کنند. این ویژگیها
عبارتند از: مهارتهای ارتباطی، توانایی ایجاد انگیزش در دیگران و
استانداردهای اخلاقی سطح بالا.
کلمات کلیدی:
Journal of Economic Behavior & Organization 80 (2011) 168– 180Contents lists available at ScienceDirectJournal of Economic Behavior & Organizationj our na l ho me p age: www.elsevier.com/locate/jeboThe effect of ethics on labor market success: Evidence from MBAsAndrew Hussey∗Department of Economics, Fogelman College of Business & Economics, University of Memphis, 423 Fogelman College Admin Bldg.,Memphis, TN 38104-3120, United Statesa r t i c l e i n f oArticle history:Received 15 August 2008Received in revised form30 December 2010Accepted 18 March 2011Available online 12 April 2011JEL classification:J3M14I2Keywords:Gender differencesBusiness ethicsReturns to educationa b s t r a c tThis paper empirically investigates the link between ethics, earnings and gender. Using aself-reported measure from a longitudinal survey of registrants for the Graduate ManagementAdmission Test, we find that ethical character is negatively associated with males’wages. For females, however, this relationship does not hold. In addition, using measuresof the degree to which ethics is emphasized in business school curricula as an indicatorfor enhancement of individual ethical standards of graduates, we investigate variation inthe returns to an MBA degree. We find that the larger the degree to which males reportthat business education enhanced their ethical character, the lower their wages, holdingother aspects of their education constant. For females, however, enhanced ethics throughbusiness school is positively and significantly associated with returns to the MBA degree.More objective measures of ethics emphasis in business school curricula provide furthersupport of these findings.© 2011 Elsevier B.V. All rights reserved.