عنوان مقاله

پی بردن به ارزش مشتری مداری در صنعت اشتراک زمانی




خرید نسخه پاورپوینت این مقاله



خرید نسخه ورد این مقاله



 


 

فهرست مطالب

مقدمه

چارچوب نظری

روش تحقیق

آنالیز و نتایج

بحث

مفاهیم مدیریتی




بخشی از مقاله


آنالیز و نتایج
در اصل، مصرف کنندگان حاضر در این مطالعه توصیه هایی همگام با تعریف ارجعیت و برتری نسبی ارزش مصرف کننده هولبروک مطرح نمودند. مصرف کنندگان پایه ادراکاتشان در مورد ارزش را بر اساس تجربه شخصی با محصول بنا نهاده و آن را با تجربه اوقات فراغت دیگری مثلاً هتل مقایسه کردند.
علاوه بر کنتراست و مغایرت اشتراک زمانی با سایر محصولات مهمان نوازی، بسیاری از توصیه های مطرح شده در مورد ارزش حاصل از سرمایه گذاری شخص با توجه به سایر تیپ های مالکیت یا اشکال تعطیلات بود.






خرید نسخه پاورپوینت این مقاله



خرید نسخه ورد این مقاله


 

کلمات کلیدی: 

UnderstandingCustomer-DerivedValue in theTimeshare Industryby BEVERLEY SPARKS, KEN BUTCHER, and GRACE PAN© 2007 CORNELL UNIVERSITYDOI: 10.1177/0010880406294473Volume 48, Issue 1 28-45The timeshare sector has grown substantially over thepast decade in both size and product configuration.Focusing on the concept of customer-derived value,group interviews were conducted with owners of timeshareholiday products to assess the dimensions ofcustomer value in timeshares. Twelve such dimensionsof value emerged from the interviews, most notablyknowledge enhancement. Six detractors of derivedvalue were identified. With a better understandingof the sources of value for timeshare owners, managerscan recruit new owners, develop products, andenhance the levels of satisfaction and loyalty amongexisting owners.Keywords: tourism marketing; holiday ownership;customer value; timeshareMore than 5,000 timeshare resorts in 110countries operate at this writing, with morethan 6 million owners (comparable figuresfrom 1980 are 506 resorts and 155,000 owners).1Although the industry’s professed goal is customerfocusedsales, some research suggests that part of theindustry’s growth stems from questionable marketingpractices, while the high cost of sales still linger as amajor challenge (Woods 2001). With that background,we thought it worthwhile to determine how timeshareowners derive value from their purchase.1. www.resortadvisors.com/timeshare_overview.htm#TIMESHARE%20INDUSTRY%20GROWTH (accessed March 8, 2006).